Home » כללי » סוכות בשלושה מימדים: טיפ לכל יום אושפיזין בעבודה עם תלת ממד

סוכות בשלושה מימדים: טיפ לכל יום אושפיזין בעבודה עם תלת ממד

כתב לירן טביב, רכז קורסי אפטר אפקטס במנטור וכותב ספר אפטר אפקטס בעברית

0עבודה במרחב תלת-ממדי בתוך אפטר אפקטס, יכולה להניב תוצאות מרשימות, אך ברגע שמוסיפים לשיטות העבודה הקיימות את ציר העומק Z, דברים יכולים להסתבך. כדי לצאת מהפלונטר, קיימים בתוך אפטר אפקטס מספר עזרים המקלים את עבודת התלת-מימד ומזרזים אותה. ריכזתי כאן כמה לפניכם:
•    פקודת Create Orbit Null– מצלמה זה כיף!… אבל זה גם כאב ראש… כדי להנפיש מצלמה יש צורך בעריכת שני סטים של קיפריימים ושני סטים של מסלולי תנועה (Position ,Point Of Interest). בכדי לחסוך את כל כאב הראש הזה, יש לסמן את שכבת המצלמה ולהפעיל את הפקודה Layer->Camera->Create Orbit Null. פקודה זו תיצור שכבת עזר (Null) אשר המצלמה מקושרת אליה, כך שניתן להנפיש את מיקום שכבת העזר והזווית שלה בכדי לשלוט במצלמה.

1
‏ •    Look at Selected – כאשר יש לנו אובייקט אשר נמצא מחוץ לפריים, נמצא את עצמנו מנווטים אליו בתצוגות התלת-מימד במשך זמן מה. ניתן לקצר זמן זה על ידי סימון השכבה עליה אנחנו רוצים להתרכז והפעלת הפקודה View->Look at Selected Layers. לאחר הפעלת הפקודה, תזוז המצלמה באופן אוטומטי אל השכבה התלת-מימדית ותציג אותה על שטח מרבי על המסך.
•    העברת כלי הסיבוב ל-Rotation– לפני שמתחילים להנפיש את ערך הסיבוב של שכבה תלת-מימדית, כדאי מאוד לבדוק על איזה ערך סיבוב ישפיע כלי הסיבוב (2) Orientation או Rotation.

3

2
שינוי אפשרויות הכלי לערך הסיבוב המתאים, ישפיע רבות על שימושו וימנע יצירה של קיפריימים מיותרים או גרוע מכך מניעת יצירה של קיפריימים על ערך הסיבוב הרצוי.
•    פיצול מימדים – מהרגע שמוסיפים עוד מימד לערכי המיקום, נושא הקיפריימים עלול להסתבך קצת, במיוחד כאשר יש צורך בשליטה נפרדת באנימציה על כל ציר. עבור ערכי הסיבוב של שכבה תלת-מימדית, אפטר אפקטס כבר דאגה לנו ופיצלה אותם, אך בשביל ערכי המיקום (Position) יש לבצע את פעולת הפיצול באופן יזום. קליק ימני על מאפיין המיקום של השכבה יחשוף תפריט אשר ניתן לפצל בו את הצירים באמצעות הפקודה Separate Dimensions. מרגע זה יהיה ניתן להנפיש כל אחד מערכי המיקום בנפרד.

4

אה.. כן.. אפשר לעשות את זה גם לשכבות דו ממדיות!
•    ניווט בזוויות העזר עם כלי הניווט – כלי הניווט התלת-מימדיים נועדו כדי לשנות את זווית הצפייה בקומפוזיציה בקלות יתרה וכך לשנות את זווית המצלמה, אך לא רק. ניתן להשתמש בכלים אלה בכל תצוגות העזר התלת-מימדיות כדי לשנות את זווית/מיקום הצפייה. בתצוגות עזר אורתוגרפיות (Front, Top וכו’) ניתן להתקרב, להתרחק ולשנות את מיקום התצוגה באמצעות Track XY+Z. בתצוגת Custom ניתן להשתמש בכל הכלי הניווט בכדי לשנות את זווית הצפייה באופן הרצוי.

5
•    עבודה באמצעות ראשית הצירים – עבודה בדו-מימד היא די פשוטה: מזיזים שכבה למקום חדש בקומפוזיציה והיא שומרת על מיקומה. כאשר עובדים בתלת-מימד, חשוב להבין כי מיקום השכבה בקומפוזיציה יכול להשתנות עקב תנועת מצלמה או העומק אליו מגיעה השכבה, ולכן חשוב מאוד להזיז את השכבה באמצעות ראשית הצירים המופיעה על כל שכבה תלת-מימדית. כאשר מניחים את כלי ההזזה/סיבוב על אחד מחיצי ראשית הצירים, תופיע אות (X,Y או Z) המציינת את הציר עליו תתבצע המניפולציה ובאופן זה ניתן להזיז או לסובב במדויק את השכבה אל המיקום הרצוי.

6
•    פוקוס “אוטומטי” –  אם כבר הפעלת את עומק השדה של המצלמה, בטח גילית שבתנועת מצלמה יש לשנות את מרחק הפוקוס (Focus Distance) לאורך זמן כדי להשאיר את השכבה הרצויה בפוקוס. במקום להנפיש בכל פעם מחדש את ערך המרחק, ניתן “לחבר” אותו לשכבה הרצויה באמצעות סימון השכבה הרצויה ושכבת המצלמה והפעלת הפקודה Layer->Camera->Link Focus Distance to Layer.
שי לחג:
ואם הגעת עד לכאן אז מגיע לך מתנה לחג: בלינק הבא ניתן להוריד את פרויקט הסוכה התלת ממדית (CS6)
חג שמח מצוות מנטור!

Succa

Be Sociable, Share!

    .התגובות סגורות