Home » כללי » תנועת פה לדמות באמצעות אפטר אפקטס

תנועת פה לדמות באמצעות אפטר אפקטס

ליפסינק – לא מה שחשבת

כתב: לירן טביב, מרכז קורסי אפטר אפקטס במנטור וכותב המדריך בעברית לתוכנת אפטר אפקטסNov_Liran_0
יצירת אנימציה לתווי פנים של דמות, בעיקר הפה, יכולה להיות מעט טריקית. יש  הרבה סוגים של תווי פנים אשר אמורים להתחלף בין אחד לשני. בסופו של דבר, אם לא עובדים בטכניקה סדורה, הנפשת תווי פנים יכולה ליצור שכבות רבות (ומיותרות) המקשות על העבודה.
הטכניקה המודגמת כאן מתבססת על החלפת תווי פנים פשוטה באמצעות מעבר חד מהבעה להבעה על פי מילון תווים קיים (אינדקס). הטכניקה תודגם על הפה של הדמות, אך ניתן להשתמש בה לכל תו פנים רצוי, או לכל שימוש בו יש צורך לשלוף פריים ספציפי בזמן נתון.
1. ראשית יש להכין את תווי הפנים בתוכנה הרצויה (פוטושופ/אילוסטרייטור… שיהיה גם וורד מצדי, רק שיגיע בשכבות ועם אלפא) ולייבא אל תוך אפטר אפקטס.
2. כעת יש להכניס את תווי הפנים לקומפוזיציה חדשה בשם Face/Mouth/Index, לסדר כל תו פנים בשכבה נפרדת ולדרג את השכבות כך שכל תו יתפוס פריים בודד.

Nov_Liran_1
3. באמצעות הקומפוזיציה שנוצרה יש לרשום על דף את מילון התווים שנוצר (אינדקס) כדי לדעת איזו הבעה יושבת על איזה פריים. מילון זה ישמש אותנו להתמצאות בשלבים הבאים.

Nov_Liran_2

(בדוגמא ניתן לראות דף מאותגר אסתטית, שעדיין עושה את העבודה…)
4. את קומפוזיציית הפה יש להניח על הפנים של הדמות כשכבה ולהחיל עליה את הפקודה Layer->Time->Enable Time Remapping. יש להמיר את הקיפריים הראשון שנוצר לקיפריים עצירה באמצעות סימונו והפעלת הפקודה Animation->Toggle Hold Keyframe. לא לשכוח למחוק את הקיפריים האחרון שנוצר ולהאריך את השכבה למשך הרצוי.

Nov_Liran_3
5. כעת הכל מוכן להנפשת הפה- על פי הסאונד המצוי בקומפוזיציה ניתן ליצור קיפריים על Time Remap הנמצא על השכבה. את הערך שיופיע בקיפריים ניתן “לדלות” מהאינדקס שרשום על הדף.
(טיפ: גרירה של סמן הזמן כאשר מקש Ctrl לחוץ, תשמיע את הסאונד תוך כדי גרירה).
באותו האופן ניתן להוסיף גם מצמוץ, תנועת גבות או כל דבר שיכול לתרום להבעת הפנים של הדמות.

Nov_Liran_4
הדוגמאות מובאות מפרויקט “יש עתיד וחבל”.הקליקו כאן כדי לראות עוד

Be Sociable, Share!

    .התגובות סגורות