Home » כללי » אינדיזיין – עבודה בשכבות

אינדיזיין – עבודה בשכבות

רובנו מקשרים “עבודה בשכבות” עם פוטושופ. ובכן, עבודה בשכבות אינה ייחודית לפוטושופ – גם לאילוסטרייטור ואינדיזיין יש שכבות, וגם בהן, עבודה בשכבות מייעלת מאד את העבודה. הנה כמה סיבות למה לעבוד בשכבות בתוכנת אינדיזיין.

1. עבודה בשכבות מאפשרת לכם להסתיר פריטים, לקבוע האם הם יודפסו, נעילת השכבה מונעת אפשרות של הזזת הפריטים בשכבה.
אולי נראה לכם בסיסי, אבל עכשיו תחשבו שוב – מה הייתם עושים ללא עבודה בשכבות?
– איך הייתם מתמודדים עם זה שהלקוח רוצה שתדפיסו לו רק את התמונות במסמך, בלי המלל? או שאולי מיקמתם תמונה ברקע שבהתאם לה עיצבתם את העמוד ועכשיו אתם צריכים לשלוח את הקובץ לדפוס – מצד אחד אתם לא רוצים להדפיס את התמונה הזו, מצד שני – אתם יודעים שתצטרכו להמשיך לעבוד על הקובץ עם התמונה. אז נכון שאפשר למחוק את התמונה, לשמור PDF ואז לעשות Undo ולהחזיר אותה, אבל אם הייתם מגדירים את התמונה בשכבה נפרדת שלא תודפס, היה לכם הרבה יותר קל.
– דוגמה נוספת היא נעילת שכבות – במקום לסמן כל פריט בנפרד (ואז, כשרוצים לערוך אותו או להזיז – לפתוח את הנעילה ), פשוט נועלים את השכבה ו… זהו. אגב, אפשר לנעול פריט בודד גם בחלון השכבות – מקליקים על המשולש ליד שם השכבה, מקליקים על ריבוע הנעילה ליד שם הפריט – והנה רק הוא נעול.
– או מה עושים כשרוצים לראות את המסמך בלי אלמנטים גרפיים שצרפתם? “עצימת העין” ליד שם השכבה פותר לכם גם את הסוגיה הזו.
אז זה אולי בסיסי, אבל כמו שאתם רואים – מייעל את העבודה להפליא.

layersOptions2. עם הקפת מלל או בלי? באותו חלון יש אפשרות נהדרת – Suppress Text Wrap When Layer is Hidden. מה הכוונה? ובכן, כאשר אתם מסמנים אפשרות זו עבור אחת השכבות, כאשר תסתירו אותה (“עצימת העין”), במידה והשכבה מכילה אובייקטים להם הוגדרה הקפת מלל, האובייקט יוסתר (כמובן) והמלל המקיף אותה “יזרום” כאילו הוא לא היה שם מעולם.
אגב, במידה ולא תסמנו אפשרות זו ותסתירו את אותו אובייקט, יוצג חלל לבן במקום בו האובייקט ממוקם והמלל ימשיך להקיף אותו (נראה קצת מוזר, מודים).
אז למה זה טוב? נניח שהלקוח רוצה לראות רק את המלל כדי לבצע הגהות. אין שום צורך בתמונות שיסיחו את דעתו והשארת הקפת המלל שלהן גם היא אינה חיונית. סימון האפשרות הזו משאיר רק את המלל – נקי ומסודר.
איך פותחים את חלון אפשרויות השכבה? בחלון השכבות עצמו הקליקו פעמיים על שם השכבה, סמנו את האפשרויות הרצויות לכם, אשרו את החלון והמשיכו לעבוד.

3. סדר השכבות קובע איזה אובייקט יהיה מעל (או מתחת) לאובייקטים אחרים. הכי פשוט, הכי כיף. אתם יודעים שהמלל צריך להיות מתחת לאובייקטים הגרפיים? מקמו את כל המלל בשכבה אחת, גררו אותה לתחתית רשימת השכבות ושכחו מפעולות ארגון למינהן (הבא לפנים, שלח לאחור).
כדי לשנות מיקום של שכבה בחלון השכבות, סמנו את השכבה וגררו אותה למיקום הרצוי. הקו השחור העבה מציג היכן תמוקם השכבה לאחר עזיבת העכבר.

changeLayersבצורה דומה ניתן לסדר פריטים שונים בתוך אותה שכבה. לדוגמה, יש לנו בשכבת התמונות 3 צורות גרפיות. כדי לוודא שאחת מהצורות תהיה מעל כולן (בדוגמה בחרתי את הריבוע התכול), גררתי את תת-השכבה של הריבוע מעל שאר תתי-השכבות.

sublayers

4. העתקת פריטים למסמך אחר וצרופם עם שכבות. כן, זה אפשרי (ולמה שתעבדו פעמיים).
א. במסמך המקורי סמנו את הפריטים שאתם רוצים לצרף.
ב. במסמך החדש פתוח את חלון השכבות.
ג. מתפריט חלון השכבות (צד ימין למעלה) סמנו את האפשרות Paste Remembers Layers.
ד. עכשיו צרפו את הפריטים שהעתקם. בחלון השכבות נוספו השכבות ותתי-השכבות שיצרתם (כולל שמם).

pasteLayers

5. והנה שני טיפים לסיום:
א. כשאתם מסמנים אובייקט או עוברים מעליו, קווי המתאר שלו מוצגים בצבע השכבה בה הוא ממוקם.
ב. בחלון השכבות, כאשר אתם מסמנים את הריבוע הקטן שבצידו הימני של כל פריט בתת-שכבה, הוא בוחר את הפריט. דרך נהדרת לסמן אובייקט שמתחבא מתחת לאובייקט אחר או אובייקט שאתם לא יודעים היכן הוא ממוקם.

selectSublayer

Be Sociable, Share!

    .התגובות סגורות