Home » צילום » צילום אורבני – 10 ציטוטים ששווה להכיר

צילום אורבני – 10 ציטוטים ששווה להכיר

מאת ליאור הרשקוביץ – מדריך צילום במנטור

כדי לקבל הבנה עמוקה יותר של צילום רחוב ולצלם תמונות טובות יותר, חשוב מאוד ללמוד את עבודתם של צלמי רחוב שבאו לפנינו וסללו את הדרך עבור כולנו. לא רק זה, אלא קריאת ציטוטים ודבריהם של צלמי רחוב ידועים אלה, מהווה השפעה ודרך מצוינת לאמן את המוח לצלם טוב יותר. להלן כמה ציטוטים אהובים עלי בתמצותם, שהיוו השראה והשפיעו עלי בצורה זו או אחרת.

robertCapa1. “אם הצילומים שלך לא מספיק טובים, אז אתה לא מספיק קרוב” – רוברט קאפה (Robert Capa)      

זה היה אחד הציטוטים הראשונים שהשפיעו על צילום הרחוב שלי בדרך עצומה. כשהתחלתי לצלם, הייתי ביישן מכדי להתקרב לזרים, ליצור אינטימיות עימם ולספר את סיפורם האישי באמצעות המצלמה. במשך הזמן התחלתי לאזור אומץ ולהתקרב לנושאים שלי. לא רק למסגר אותם בפריים טוב יותר, אלא גם לתקשר ולדבר איתם.


2. “צלמים טועים ברגש
שהם חשים בעת שהם מצלמים את התמונה ושופטים על פיו כי התצלום הוא טוב.” – גארי וינוגרנד (Garry Winogrand

כאשר אתה יוצא לצילומים בחוץ ומרגיש ש”הולך לך” קל מאוד לרוץ הביתה, לעבד את הצילום ומייד להעלותו לאינטרנט, שכל שאר העולם יראה. אולם ציטוט זה של גארי וינוגרנד עזר לי להבין שחשוב מאוד להאט את התהליך ולא לתת לרגשות שלי להכתיב אם הצילום טוב או לא. וינוגרד אפילו לפעמים חיכה שנה שלמה על מנת לשפוט את צילומיו עפ”י צורה ותוכן.
כיום אני מנסה לחכות מספר ימים או שבוע לפני שאני מחליט אם הצילום טוב או לא.
לעיתים, היו תמונות שחשבתי שהן טובות, אך הן לא היו באמת.
זה עזר לי לבנות מעט אובייקטיביות (כמה שניתן…) בצילומים שלי.


HelenLevitt3. ” מאחר ואני עילגת, אני מביעה עצמי בעזרת תמונות” – הלן לוויט (Helen Levitt)  

צילום רחוב הוא דרך לספר סיפורים וצורת ביטוי אישית. כשאתה מתבונן על צילומים של צלם רחוב, אתה מקבל מבט לתוך הנשמה שלו. הנרי קרטייה- ברסון הוכשר במקור כצייר, אשר הביע תמונות רומנטיות דרך הצילום שלו. קרייג סמטקו הוכשר כשחקן וסופר קומי במשך 20 שנים ומראה את ההומור דרך התמונות שהוא מצלם.
כאשר אתה מצלם, חשוב איזה סיפור אתה מנסה לספר ואיך הצילומים מביעים את ה”אני האותנטי” שלך.


4. “מבחינתי, הצילום היא אמנות ההתבוננות. זה עניין של למצוא משהו מעניין במקום רגיל…מצאתי שיש לזה מעט בדברים שאתה רואה והכול בדרך שאותה אתה רואה את הדברים” – אליוט ארוויט (Elliot Erwitt

אליוט ארוויט היה אחד הצלמים הגדולים שניחן ביכולת למצוא ולהפוך יופי גשמי למעניין במיוחד. במהלך שנותיו הרבות כצלם רחוב הוא צילם ילדים, כלבים ומצבים רגילים והפך אותם למרתקים. היופי של צילום רחוב הוא שאינך צריך ללכת כל כך רחוק על מנת לצלם.
נושא מעניין. כל ההזדמנויות הנפלאות נמצאות בחצר האחורית שלך, לא משנה היכן אתה גר.


5. “חשוב יותר שיהיה לך ‘קליק’ עם אנשים מאשר ‘להקליק’ על המצלמה” – אלפרד אייזנשטד (Alfred Eisenstaedt

למרות שאני אוהב לצלם תמונות רחוב בלתי נשכחות, אני אפילו מתעניין יותר באנשים שאני פוגש ובאינטראקציה עימם. כחוק בל יעבור, אני תמיד מנסה לחייך ולומר “תודה רבה” לאנשים שאני מצלם. רובם המכריע של אותם אנשים מחזיר חיוך ומשיב בחיבה.
מאוד חשוב להיות אמיתי, כיוון שהם בני אדם וצריך לנהוג בהם בכבוד.


LeeFriedlander6. “אני חושב שזה מן האינטרס העצמי של אדם להתבונן בסביבתו שלו ובתוך עצמו.
חיפוש זה נולד באופן אישי והוא אכן הסיבה והמניע שלי לביצוע צילומים” – לי פרידלנדר (Lee Friedlander)  

צילום רחוב הוא דרך ומסע להביע את עצמך ולמצוא מי אתה. דרך צילום הרחוב הסגנון שלי התפתח לא מעט. בתחילה, צילמתי כמו הנרי קרטייה – ברסון, על – ידי התמקדות בהתרחשות, גיאומטריה, צורות, אנשים ולכידת הרגע המכריע. עם זאת, כאשר הסביבה בה צילמתי השתנתה, גיליתי כי העניין בצילום השתנה גם כן. הסגנון הקודם בו התנסיתי לא עניין אותי עוד ורציתי לנסות משהו חדש.
כשמדובר בצילום מציאת הסגנון שלך הוא מסע לאורך החיים. זהו עדיין משהו שאני מחפש בעצמי (אם כי, פיקאסו פעם אמר: “הסגנון מופיע רק לאחר המוות שלך”) לכן, אל תרגיש מתוסכל שאינך יכול לגלות זאת בין לילה. הדרך היחידה ללמוד היא כל הזמן לצלם.


7. “כאשר אני מצלם, לעולם איני מנסה להסתיר מי אני ומה אני עושה” – מרטין פאר (Martin Parr)

למרות שאני חושב, כי צילום רחוב צריך להיעשות ללא רשות מפורשת, אני לא רואה שום בעיה באינטראקציה עם אנשים לפני, במהלך או אפילו אחרי שאני מצלם אותם. צלם בגישה שאינך מסתתר מאחורי המצלמה וכך המצולם ירגיש נוח גם כן. אני מוצא את זה נכון במיוחד כאשר אני מתקרב עם המצלמה לאנשים.


HenriCartierBresson8. ” ישנו שבריר יצירתי של שנייה כאשר אתה לוקח תמונה. העין שלך חייבת לראות קומפוזיציה או ביטוי כלשהו שהחיים מציעים לך, ואתה חייב לדעת באינטואיציה מתי ללחוץ על המצלמה. זה הרגע בו הצלם יצירתי.
אופס! הרגע! ברגע שאתה מפספס אותו, הוא נעלם לנצח.” הנרי קרטייה ברסון (Henri Cartier-Bresson

כצלמי רחוב, אנחנו נמצאים כל הזמן במרדף אחר “הרגע המכריע”. רגע זה בא כחלק מאינסטינקט, אינטואיציה, הכנות, מזל ומיומנות. עם זאת, אני טוען כי החלק החשוב ביותר הוא ההכנה. על מנת ללכוד את הרגע המכריע עלייך לשאת עימך את המצלמה לכל מקום שאתה הולך ולהמשיך להתאמן ללא הרף.


9. ” לראות זה לא מספיק. אתה צריך להרגיש את מה שאתה מצלם”. אנדרי קרטס (Andre Kertesz

כאשר אתה מצלם בחוץ, עשה זאת לא עם העיניים בלבד. צלם עם הלב שלך.
שים נפשך מאחורי צילומים אלו ותראה שאתה יוצר דימויים לא רק מעוררי השראה
אך גם נוגעים באנשים להם אתה מראה אותם.


10. “תהיה עצמך. אני מעדיף לראות משהו, גם אם מסורבל, שלא נראה עבודה של מישהו אחר”. ויליאם קליין (William Klein)

חפש השראה מצלמים שאתה אוהב את עבודתם, אבל השתדל להיות שונה, לחדש, להתנסות. אם לא צילמת לאורך תקופה ארוכה, קל יהיה להשוות את צילומיך לצילומים של אחר. נסה את המיטב כדי להתבלט ולהיות ייחודי. נסה אורכי מוקד שונים, מהירויות תריס שונות, מפתחי צמצם שונים וציוד. מצא את מה שאיתו אתה עובד בנוח וצור סגנון משלך.

 

Be Sociable, Share!

    .התגובות סגורות