Home » HTML » ניוזלטר – למה ואיך

ניוזלטר – למה ואיך

כתבה סיגלית אריאלי, מרצה בקורס בניית אתרים במנטור

mail ניוזלטר הפך לכלי שיווקי-מכירתי מוביל: הוא מאפשר לשמור קשר עם לקוחות, להודיע על שירות או מבצע חדש, לשלוח טיפים (מקצועיים או דווקא כאלו המתאימים לשעות הפנאי), לפנק בהטבה מיוחדת למנויים ועוד.
ההשקעה בניוזלטר היא לא קטנה – יש לחשוב על תכנים ועיצוב, לבחור חברה שתפיץ את המיילים, לעקוב אחר תוצאות המייל (הביא לעליה במחירות, הביא להסרה מרשימת התפוצה ועוד), אבל זו השקעה משתלמת.

עיצוב ניוזלטר – כל מי שלמד בניית אתרים בשנים האחרונות ניגש לבנות ניוזלטר ב-HTML, שזה מצויין וכך צריך. חשוב לדעת שלא כל תגי HTML נתמכים בתוכנות המייל השונות. למעשה, רוב התגים החדשים (יחסית), כמו div, אינם נתמכים ועל HTML5 אין מה לדבר. לכן יש לעצב את הניוזלטר באמצעות טבלה (table) פשוטה.
בנוסף, תוכנות מייל רבות אינן תומכות בסגנונות CSS, כך שכדי לעצב מלל מומלץ להשתמש בתגי HTML פשוטים לתאור גודל, משקל וצבע הפונט.
שימוש בתמונות מוסיף הרבה לעיצוב הניוזלטר, כל זמן שזוכרים שיש מערכות מייל שחוסמות הצגת תמונות, כמו חברות שאינן מאפשרות הצגת קבצים מצורפים (במקרה שלנו, תמונות) במיילים המתקבלים בשרת החברה. לכן חשוב שכותרות ומלל “רץ” יהיו מלל חי (מלל שהוקלד בטבלה בעמוד ה-HTML) ולא תמונה. במידה ואין ברירה, וודאו שאתם מוסיפים מלל חי מתחת לתמונה על מנת שמי שאינו יכול לראות אותה, עדיין יבין מה המסר ששלחתם.
קישורים – תמיד עדיף להשתמש בקישורים על מלל ולא קישור מתמונה (Image Map). במידה ואין אפשרות אחרת (כי אתם רוצים שימוש ב”כפתורים”), הוסיפו גם מלל עם כיתוב הכפתור והיפכו אותו לקישור. וודאו עיצובית שהמנויים יבחינו באפשרות הקלקה על קישורים. במידה ומדובר במלל, כדאי להדגיש אותו.

zappa3

ניוזלטר של זאפה. היות ונעשה שימוש בתמונות, בראש המייל נמצא קישור למי שאינו רואה את התמונות. הקלקה על הקישור מעבירה את המנוי לעמוד אינטרנט

תמונות בניוזלטר – רוב מערכות שליחת המיילים שומרות את התמונות שצרפתם לניוזלטר על השרת שלהן ומקשרות בין השרת לבין המייל, כך שהמייל עצמו אינו כבד. בכל זאת, שימוש בתמונה גדולה עלול לעקב את הצגת הניוזלטר, לכן כדאי להשתמש במספר תמונות קטנות.

רוחב הניוזלטר – היות והניוזלטר נבנה בתוך טבלה, יש לקבוע את רוחב הטבלה כך שתתאים לתצוגה בתוכנת מייל. מומלץ רוחב של 600-700 פיקסלים. למזלנו אין מגבלת גובה בניוזלטר, אבל רצוי שהוא לא יהיה ארוך מדי.
עיצוב רספונסיבי – יש דבר כזה, עיצוב רספונסיבי למייל, אבל הוא יותר מורכב ממה שהייתם מצפים, היות וישנן הגדרות שפשוט לא עובדות על טבלה. אם אתם רוצים שהמייל שלכם יתאים גם למכשירים סלולריים, כדאי לעצב את התבנית כך שתראה טוב בגדלים שונים. לדוגמה, אם עיצבתם את הניוז לטר בשני טורים – טור אחד ובו מלל וטור שני בו תמונה מתאימה, מומלץ שהתמונה לא תהיה ארוכה מדי, היות וכדי לראות את כולה יהיה על המנוי לגלול. נכון, הוא יגלול ממילא, אבל לראות תמונה “בהמשכים” זה לא כיף.

תכנים בניוזלטר הם אומנות בפני עצמה. אף אחד לא אוהב לקבל רק פרסומת. רובנו הרי זורקים מיד את דואר הזבל שמתאסף בתיבת הדואר הביתית, ואותה פעולה בדיוק יבצע המנוי אם כל מה שתשלחו אליו יהיה פרסום מבצעים או מוצרים חדשים שאתם רוצים שהוא יקנה. לכן מומלץ להוסיף גם ערך מוסף לניוזלטר, כמו טיפ על שימוש יעיל יותר במוצרים, מאמר שאתם חושבים שיעניין את המנויים וכדומה. בכל מקרה, מומלץ לשמור על מלל קצר וליצור עמוד באתר המכיל את כל המאמר ותמונות מתאימות. בניוזלטר כיתבו כמה שורות ולמה כדאי להמשיך לקרוא והוסיפו קישור למאמר המלא באתר שלכם. כך תפסתם שתי ציפורים – המנוי שלכם מרגיש שאתם משקיעים בו ואתם מקבלים עוד תנועה באתר. בנוסף, מומלץ להוסיף קישורים לרשתות חברתיות ואפשרות לשיתוף הניוזלטר, זו חשיפה לקהל חדש שיתכן וירצה להרשם לניוזלטר שלכם.

infoworldDesign

ניוזלטר של InfoWorld. הכתבה הראשית מופיעה תחילת המייל עם תקציר מתחתיה. לחיצה על הכותרת מעבירה לכתבה המלאה. הניוזלטר מכיל מספר אפשרויות שיתוף חברתיות, מה שיכול לעזור להפצתו בקהל חדש

infoworldText

עוד ניוזלטר של InfoWorld. היות והניוזלטר מיועד לאנשים העוסקים בטכנולוגיה, אין בו תמונות, אלא מלל בלבד. כל כתבה מלווה בתקציר של שורה או שתיים והפניה למאמר המלא. נראה מעט “יבש” אבל מתאים למי שתמונות “לא עושות לו את זה”

מה חייב להיות בכל ניוזלטר? קודם כל פרטי התקשרות אליכם – מספר טלפון, כתובת דוא”ל, כתובת העסק. אנשים רוצים לדעת שיש מישהו “אמיתי” מאחורי הניוזלטר שהם מקבלים ובמידת הצורך, יש עם מי לדבר. בנוסף, אתם חייבים לפי חוק הספאם בהוספת קישור להסרה מהניוזלטר. במידה ואתם שולחים את המייל דרך חברת הפצה, לרוב הקישור הזה מובנה במערכת ויתווסף לכל מייל אוטומטית.
בכל מקרה, מומלץ לעקוב אחר התגובות לניוזלטר ולשים לב לאחוזי פתיחת המייל ולרמת ההסרה ממנו. אם יש ירידה באחזוי הפתיחה, נסו להבין מה קרה – יתכן והשעה בה אתם מפיצים אינה שעה מוצלחת, לדוגמה, 11 בלילה של יום חמישי זו לא שעה טובה לשלוח ניוזלטר היות ורוב האנשים יפתחו אותו רק ביום ראשון ואז הוא כבר יהיה בתחתית ערימה של מיילים אחרים.
אם אנשים מסירים את שמם מהרשימה נסו לברר מה קרה – האם התכנים אינם מעניינים? האם מה שכתוב אינו מספיק ברור? אולי אתם שולחים יותר מדי ניוזלטרים בחודש?

לסיכום – ניוזלטר הוא כלי מעולה לשיווק ופרסום ובעיקר לשמירה על קשר עם לקוחות. יש להקפיד על בנייה מתאימה עבור תוכנות מייל שונות. התכנים צריכים להתאים לקהל היעד, תוך העברת מסרים ברורים במילים ספורות והפניה למאמרים באתר האינטרנט. את הניוזלטר מומלץ לשלוח בשעות בהן יש את הסיכוי הטוב ביותר שהמנוי יקרא את המייל. לפי מחקרים שונים, במידה וקהל היעד שלכם הוא אנשי מקצוע, כדאי לשלוח ניוזלטר בימים ראשון עד חמישי בין השעות 10:00 עד 12:00.

 

Be Sociable, Share!

    .התגובות סגורות