Home » גרפיקה » פרסום ראקטיבי

פרסום ראקטיבי

bulbכתבה סיגלית אריאלי, מרצה בקורס עיצוב ובניית אתרים במנטור
כולנו מכירים את הפרסום על שלטי חוצות, תחנות אוטובוס וקירות בניינים. מדובר במודעות מודפסות המציגות תמונה המפרסמת מוצר – מכונית, חברת אופנה או משקה. התמונה יפה, מציגה מידע ויזואלי כמו דוגמה של המוצר אך בינה לבין הצופה בה אין כל קשר.
פרסום ראקטיבי, המגיב לסובב אותו, נמצא איתנו כבר מספר שנים. הטכנולוגיה העומדת מאחורי פרסום מסוג זה היא שימוש בחיישנים, המזהים תנועה וגורמים לשינוי במודעה. רבות מהפרסומות מסוג זה הן למעשה סרטון וידאו המופעל על ידי החיישן. התוצאה גורמת לתשומת לב רבה הרבה יותר מהתגובה למודעה סטטית, עד כדי כך שרבות מהפרסומות האלו צולמו “בזמן פעולה” והועלו לרשת, מה שהביא לפרסום נוסף של המוצר. הנה מספר דוגמאות:

חברת British Airways הציבה מסך וידאו ענק, צילמה פעוט חוצה במה ומצביע כלפי מעלה. את המסך היא מיקמה באזור בו עוברים מטוסים לעיתים תכופות (כל מי שהיה בלונדון יודע שזה יכול להיות כמעט כל מקום). למסגרת המסך הוצמדו חיישנים המזהים התקרבות של מטוס. כאשר המטוס נמצא בזווית הנכונה, סרט הוידאו מופעל ונראה כאילו הפעוט מצביע על המטוס והולך איתו. בנוסף מוצג כיתוב המסביר על שרותי חברת התעופה.

britishAirways

פרסומת של בריטיש איירוויס – הילד מצביע על המטוס שעובר מעל

חברת Aptoc המייצרת מוצרי קוסמטיקה, הציבה שלט פרסום בתחנת הרכבת בשטוקהולם, שבדיה. השלט הכיל סרטון וידאו וחיישנים. כאשר מתקרבת רכבת לתחנה, החיישנים מפעילים את הסרט המציג את שיערה של הדוגמנית מתבדר ברוח. התוצאה הפתיעה את באי התחנה שנעמדו כדי להסתכל על הפרסומת, מה שאולי לא היו עושים אם היא היתה מודעה רגילה.

hairShtok

פרסומת למוצרי טיפוח שיער – כאשר נכנסת רכבת לתחנה, השיער מתנפנף

ושוב בלונדון, פפסי מקס מיקמה מצלמות וסרטי וידאו בתחנת אוטובוס. המצלמה הקרינה על הדופן הפנימי של התחנה את המשך הרחוב, כך שנראה כאילו זו תחנה שקופה ורגילה. כאשר החיישנים זיהו תנועה של בתחנה, הופעלו סרטוני וידאו שונים המדמים נפילה של מטאור, נמר רץ ברחוב, רובוט שיורה על עוברים ושבים ועוד. הפרסומת זכתה להצלחה אדירה ואנשים עצרו כדי להצטלם בה.

busLondon

תחנת אוטובוס מציגה סרטוני וידאו המתמזגים בהמשך הרחוב

ראקטיביות מסוג קצת אחר מציג שלט החוצות הזה, בו מוצגת מנורה אליה מוצמד חיישן. כל זמן שאין מישהו מתחת למנורה, היא כבויה. כאשר מישהו עובר מתחתיה – המנורה נדלקת. המילה היחידה המופיעה על השלט היא שם הלקוח – Economist.

economist

לוח מודעות פשוט אליו הוצמדה דמות של מנורה אליה מחובר חישן, הגורם למנורה להידלק כאשר מישהו נמצא מתחת לחיישן

כאמור, זו לא מגמה חדשה, אלא מגמה שמתחזקת עקב ההצלחה לה זוכות מודעות מסוג זה. למעשה, הפרסום הוא השחקן האחרון שמצטרף למשחק הראקטיביות. ברור לכולם שהשימוש בחיישנים בפרסום יוצר מודעה אפקטיבית הרבה יותר, אז למה לא משתמשים בהם יותר? סיבה אחת היא המחיר – הפקת פרסום מסוג זה עולה יותר מהפקת מודעה מודפסת, למרות שבימינו המחיר הוא כבר ממש לא בשמים. בעיה שניה היא של תשתית, היות ולא ניתן להוסיף חיישנים לכל שלט פרסום. אם העלייה בביקוש לפרסום מסוג זה, אנחנו נראה עוד ועוד פרסומות ראקטיביות. לא רחוק היום בו נעמוד בתחנת אוטובוס ונראה כיצד הקולקציה החדשה של חברת אופנה נראית עלינו ולא על דוגמנים.

Be Sociable, Share!

    .התגובות סגורות