Home » כללי » עריכת וידאו – עריכת קדימון מוצלח

עריכת וידאו – עריכת קדימון מוצלח

kdimonimLogoאורך מקובל לקדימון הוא דקה וחצי עד שתי דקות. אין צורך להעמיס על הצופה יותר מזה, בהנחה שלא מדובר בהפקה הוליוודית עמוסת אפקטים מיוחדים… וגם אז מומלץ לא להעמיס. אז איך הופכים קדימון לכזה שיגרום לצופה לצאת מהבית וללכת את בית הקולנוע? מיכל וינס, מדריכת פרימייר במנטור נותנת לכם מספר טיפים:

מומלץ להתייחס לקדימון כסיפור בשלוש מערכות:
1.    “סיפור”- החלק הראשון בו יופיעו הדמויות הראשיות ומקום ההתרחשות. מטרת חלק זה היא להבהיר לצופים באיזה ז’אנר מדובר, מי הנפשות הפועלות, והיכן מתרחש הסיפור.
2.    “ניעור” – החלק השני בו יחול שינוי אווירה קיצוני שיוצר מתח וקונפליקט. מטרת חלק זה היא לשפוך אור על התמודדותם של גיבורי הסרט עם קונפליקטים כאלה ואחרים.
3.    “פאנצ’ליין”- חלק זה יכלול עריכה קצבית יותר ורגעי מפתח דרמתיים סלקטיביים ומושכים מהרגעים הכי טובים בסרט. מטרתו להציג “רסיסים” טובים ביותר מהסרט עצמו בכדי למשוך את הצופים לראות את הסרט כולו.
מרבית הקדימונים המוצלחים יהיו בנויים כמופע זיקוקים – הם יתחילו בפיצוצים קטנים ומרהיבים, וייבנו בהדרגה לקראת הפיצוצים היפים והמרשימים ביותר – משיא קטן לשיאים גדולים.

* כאשר ניגשים לערוך פרומו, מומלץ לנסות לפשט את הסיפור המרכזי בסרט ל”משפט” שניתן להבין ממנו על מה הסרט. שיטה זו עוזרת לעורך להתמקד בקו העלילה הראשי או המושך ביותר כדי למשוך את הצופים לסרט עצמו.

* חשוב לוודא שהקדימון מייצג את התמה והאווירה הכללית של הסרט. הדרך להשיג זאת כוללת בחירה מוזיקלית מתאימה לז’אנר, קצב עריכה תואם לבניית הסיפור, ושימוש בקטעים המציגים את נקודות החוזקה של הסרט מבחינה דרמתית וחזותית גם יחד.

* יש לבנות את הקדימון כשהמטרה המנחה היא התחושה שתישאר לצופים לאחר צפיה בו, ולהמשיך לקדם את הסיפור כדי שלא תהיה תחושה שבסרט אין התפתחות.

* יש לשאוף להכין את הקדימון עם דגש על הייחודיות של הסרט, כדי שהצופה לא יחשוב ש”כבר ראה את הסרט הזה”. במילים אחרות, לא לחקות קדימונים אחרים מאותו הז’אנר ולנסות להדגיש את הנקודות החזקות של הסרט.

* ניתן להשתמש במוזיקה כקו מנחה לעריכת הקדימון. מוזיקה של קדימונים תשתנה מספר פעמים, בדומה לחלוקה שהזכרתי לגבי חלקיו השונים: ככל שהמוזיקה תשמע תיאטרלית יותר – יהיה קל יותר לערוך על פיה.

* אם בסרט משתתפים שחקנים מוכרים (גם אם מדובר בתפקידי משנה), מומלץ להציג אותם בקדימון. אחד הדברים המשפיעים על שיפוטו של הצופה הסטנדרטי, הוא ששחקנים מוכרים בחרו להשתתף בסרט, וחבל לא לנצל זאת.

* אין צורך להידבק לעלילה הלינארית. ניתן לערבב סצנות מהסרט בכל צורה, כל עוד לא שוברים רגעים מסצנה אחת ומערבבים בסצנה אחרת. הקהל אינו אמור להבין את דרך התפתחות העלילה מהקדימון – לשם כך קיים הסרט, אבל מומלץ להציג לו מגוון דרמתי מסויים, ואין חובה להתבסס על הסדר הלינארי של ההתרחשויות.

* מומלץ לא לחפש סלוגן בכל מחיר – אם לא מתאים לא צריך. למרות שהפכנו לצופים מיומנים ואנו מורגלים בסלוגנים כחלק מקדימונים, יש מספיק קדימונים שעובדים טוב מבלי סלוגן.

* אם משתמשים בסלוגן כלשהו, רצוי להשתמש בפונטים נקיים ופשוטים. כנ”ל לגבי שמות שחקנים ויוצרים וכל מידע אחר שיופיע כתוב.

* אין צורך להכניס קריינות בכל מחיר. קריינות עם מבטא מזוייף תגחיך את הקדימון ותהרוס את כל הרושם שלו גם אם הוא נערך כהלכה.

* עריכת הקדימון צריכה להיות תמציתית ומדויקת – ללא רגע מיותר. קדימון שיותיר תחושה שהוא “ארוך מידי” ירתיע את הצופה מיידית וייצור רושם שגם הסרט אליו הוא מתייחס הוא “ארוך” או “מייגע”.

* התמונה האחרונה חשובה מאוד. לפעמים עדיף  לשמור רגע שיא כלשהו לשניות שלאחר הכיתוב הסוגר של הקדימון, בכדי להשאיר את הצופה עם “טעם של עוד”.

אתרי קדימונים מומלצים ברשת
חובבי הקולנוע בינינו נהנים לחפש מידי פעם באתרי קדימונים בכדי להתעדכן בסרטים שמתקרבים לאקרנים.
אם ברשותכם מחשב מק הכולל עם מערכת הפעלה 10.5 ומעלה, תוכלו להנות מתוכנה  בשם Front Row שמקשרת אתכם ישירות לאתר הקדימונים של Apple.
אבל גם אם אין לכם מק כזה, אתר הקדימונים של Apple הוא מקור לא אכזב לקדימונים העדכניים ביותר באיכות גבוהה.
‏http://trailers.apple.com

traier-addict – אתר למכורי קדימונים שמציע גם הוא קדימונים עדכניים באיכות גבוהה.
http://www.traileraddict.com

coming soon net – אתר המציע קדימונים עדכניים, מידע פנימי ורכילות עסיסית הקשורה בסרטים המתקרבים למסך.
http://www.comingsoon.net

first showing net – עוד אתר טוב בו על כל קדימון ניתן למצוא הרבה מידע רלוונטי לגבי הסרט, השחקנים והיוצרים.
http://www.firstshowing.net

IMDB – זהו מאגר מידע מקיף ביותר על סרטים וסדרות טלויזיה מכל תקופה שהיא, ומלבד צפיה בטריילרים עדכניים ניתן למצוא בו כל פיסת מידע על סרטים וסדרות מהעבר, מההווה, ומהעתיד…
‏http://www.imdb.com

Be Sociable, Share!

    .התגובות סגורות